AVaspo pristato kūrinį “Stokholmo sindromas”
2015-04-20, 14:42
Jau beveik dveji metai kai Avaspo nebėra grupė, nuosekliai
repetuojanti studijoje ir pasirodanti muzikinėse scenose. Tačiau mes
tęsiame savo, kaip tarpdiscipliniams projektams atviros platformos
veiklą ir per tą laiką išleidome dvi premjeras – šokio spektaklį
„Melancholijos bokštai“ („Nacionaliniame Kauno dramos teatre“ kartu
su choreografe Aira Naginevičiūte) ir taksoplazminį performansą
„Gondii sindromas“ („Kirtimų kultūros centre“, Vilniuje kartu su
režisiere Saule Norkute). AVaspo niekur nedingo, tiesiog vėl keičia
pavidalą ir odą, o audiovizualinės poezijos virusas plinta toliau.
Jūsų akims ir ausims – „Gondii sindromo“ spektaklyje užgimęs kūrinys
– „Stokholmo sindromas“, laviruojantis tarp kinematografijos, teatro
ir muzikinio kontekstų.
Stokholmo sindromas – ypatingas psichologinis reiškinys, kai
pagrobimo metu įkaitai ima jausti teigiamus jausmus jų pagrobėjams,
nepaisydami to, kad gręsia pavojus jų gyvybei. Tai – palaipsniui vis
augantis aukos paklusnumas savo budeliui, galintis išvirsti į
prisirišimą, o retais atvejais – netgi meilę.
Taip šis sindromas buvo pavadintas po vieno banko apiplėšimo
Stokholme, po kurio aukomis tapę banko darbuotojai pradėjo sieti
save su pagrobėjais, o po išlaisvinimo netgi ėmė juos ginti. Ilzės
Butkutės to paties pavadinimo eilėraštyje kalbama apie du
įsimylėjėlius, užgrobusius miestą, kuris juos pamėgo. Kaip ir
naktinius pasivaikščiojimus, važinėjimus taksi, laipiojimus stogais,
neturėjimo kur dėtis, o galbūt – tiesiog nenoro išsiskirti jausmą.
Tai kūrinys apie vis ataugančius sparnus, skraidinančius mus polėkio
padangėmis. Apie prarūkytas naktis, amžiną troškulį. Todėl
menininkės Laisvydės Šalčiūtės fotografijos darbas tampa pagrobimo
sąmokslininku neatsitiktinai. Su aistra, ironija, atsinaujimu mes
užgrobiame naktį, miestą ir patys save – lyg pabudę iš komos,
daugiau nežinoję, kaip meilės atrasti ir miego.
Tekstas: Ilzė Butkutė
Balsas: Gabrielė Labanauskaitė
Muzika: Vladas Dieninis
Fotografija: Laisvydė Šalčiūtė
Interviu: Gabrielė Labanauskaitė-Diena ir Saulė Norkutė – apie
lyties padalytą pasaulį
2014-10-19, 13:30
Literatūra ir menas /
2014-10-10 nr. 3491
Spalio 15 ir 17 dienomis, Kirtimų kultūros centre audiovizualinės
poezijos grupė „AVaspo” pristatys virusu ir toksoplazminiu
performansu vadinamą projektą „Gondii sindromas”, kuriame
nagrinėjama moderni lytiškumo dilema. Apie kūrybos procesą
kalbėjomės su dramaturge, atlikėja GABRIELE LABANAUSKAITE-DIENA ir
performanso režisiere SAULE NORKUTE.
Įsivaizduokite, kad apie šį projektą pasakojate mažai su kultūra
ir ypač su feminizmu susidūrusiam žmogui. Kaip
pri(si)statytumėte?
Gabrielė: Atviras ir subtilus, pašėlęs ir apvaldytas poetinis
pasakojimas apie šiuolaikinį žmogų.
Kas tapo batutu ar tramplinu į šią temą? Nuo ko atsispyrėte?
Gabrielė: Iš pradžių norėjosi postūmio „AVaspo” veikloje,
pereiti iš muzikinės scenos į tarpdisciplininę erdvę. „AVaspo”
startavo prieš šešerius metus kaip audiovizualinės poezijos
projektas. Tuo metu visai netikėtai mus pradėjo kviesti koncertuoti
į šiuolaikinio meno, vėliau – į muzikos festivalius, kurių
programose ir užsilikome, bet kuriuose, tiesą sakant, dažniausiai
jausdavausi šiek tiek ne savo vietoje. Taip projektas virto grupe,
išleidusia tris muzikinius albumus, kuriuose įvairiais būdais
atlieku savo poeziją.
Tačiau atėjo metas vėl keistis – norisi artėti teatro link, akcentą
perkelti iš muzikos į socialinę žinutę ir performatyvumą. Todėl ir
pasikviečiau bendradarbiauti Saulę Norkutę – žmogų, kuriuo
pasitikiu tiek pasaulėžiūros, tiek meninės estetikos prasme.
(more…)
Grupės „AVaspo“ virusas „Gondii sindromas“ užkrės poezijos ir
teatro mylėtojus
2014-09-15, 23:41
Spalio viduryje audiovizualinės poezijos grupė „AVaspo“,
drauge su dramaturge Gabriele Labanauskaite ir
režisiere Saule Norkute bei nauja kūrybine komanda iškels modernią
lytiškumo dilemą, virsiančią toksoplazminiu performansu. Novatorišku
šiuolaikinės elektroninės muzikos, poezijos ir vizualų pripildytu
spektakliu „Gondii sindromas“ kūrėjai žiūrovus kvies susimąstyti
apie lyties padalintą pasaulį.
Tikrasis „Gondii sindromas“ – tai toksoplazmozės virusas,
sukeliantis centrinės nervų sistemos uždegimą, sutrikusią sąmonę ar
orientaciją bei elgesio pokyčius. „AVaspo“ muzikinio spektaklio
sindromas – tai diagnostinis algoritmas, atsikartojantis kiekviename
iš mūsų, turintis konkrečias priežastis ir nenuspėjamas pasekmes. Ne
visada pastebime, kai susergame ir net žinodami savo ligą, ne visada
norime pasveikti. Ne visada kovojame su mus supančiais ir
įkalinančiais
(more…)
AVaspo pristato poetinį filmą “Per dieną tiek
kartų”
2014-06-05, 17:10
„Per dieną tiek kartų“ yra pagal to paties pavadinimo
audiovizualinės poezijos grupės „AVaspo“ kūrinį sukurtas video
klipas. Jame kalbama apie daugybę kartų kasdien atliekamus veiksmus
ir besikeičiančias būsenas. Per dieną tiek kartų mes susitinkame
žmones, apsidžiaugiame, nuliūstame, norime būti vieni kitiems
malonūs, kovojame su nuovargiu, rutinos slibinais ir demonais.
Kartais dienos kaleidoskopas – be galo didelis, kartais – apribotas
dienos darbų, įpročių ir apdulkėjusio tvarkaraščio.
(more…)
Muzikinis-poetinis performansas: Poezija tarp gyvenimo ir
tiesos
2014-02-11, 13:01
Vasario 21 d. Knygų mugės kontekste susijungs trys tiltai –
poezija, performatyvus atlikimas ir DJ leidžiama muzika.
Šios jungtys pristatys ne tik tuoj pasirodysiančią J. W.
Goethe’s autobiografiją „Iš mano gyvenimo. Poezija ir tiesa“
lietuvių kalba, bet ir šiuolaikinio meno pasaulyje vertinamos
vokiečių poetės Noros Gomringer tekstus, kuriuos kartu su jų
vertimus pateikiančia Gabriele Labanauskaite Diena ir DJ Ana galės
paskanauti kiekvienas klubinės kultūros mėgėjas.
Dalyvauja:
Nora Gomringer (Vokietija)
Gabrielė Labanauskaitė Diena, AVaspo (Lietuva)
DJ Ana (Lietuva)
Vasario 21 d., 20 val.
„Soulbox“, Vilniaus g. 33 / Palangos g. 4.
Rengėjai:
Goethe’s Institutas Lietuvoje
Partneriai:
Leidykla “Baltos Lankos”,
Vilniaus knygų mugė,
Poezijos Festivalis TARP
Įėjimas nemokamas.
AVaspo pristato kūrinį „Aš Jus visus“
2013-12-11, 01:28
Šeštąjį gimtadieni švenčianti reiškiniu tarpdisciplininių menų
pasaulyje tapusi audiovizualinės poezijos grupė „Avaspo“ ir toliau
stebina netikėtais užmojais. Šįkart projektas pristato kūrinį „Aš
Jus Visus“ iš šiemet pasirodžiusio trečiojo albumo
„Kraujuojantis Okeanas“
.
„Aš noriu būti tavo akys, spalvų kaleidoskopas, aš noriu būti
širdis, kai aptemsta protas“, – pasakoja robotu virtusi grupės
„Avaspo“ vokalistė Gabrielė Labanauskaitė kūrinyje „Aš jus visus“.
Poezijos atlikėja ir dramaturgė šį tekstą parašė įkvėpta
daugiabriaunio žmogaus gyvenimo galimybių ir Danijoje gyvenančios
poetės N. Abrutytės eilėraščio „Ekspromtu“.
Ar vieną dieną žmonės bus kyborgai, nebeturintys nei lyčių skirtumų,
nei meilės pajautimo vienas kitam? Ar vis dar bus poreikis dovanoti
tikras gėles ir vaikščioti į pasimatymus? Ar užteks jausti
sintetinius kvapus, sklindančius iš ekrano ir mylėti per atstumą?
Kūrinyje kalbama ne tik apie virtualioje erdvėje tvyrančią
obsesišką meilę savo objektui, tačiau ir dabartinių vertybių kaitą –
atvirumą naujovėms ir eksperimentams, gebėjimą būti be lyties arba
priešingai – mylėti visas lytis, pagaliau – mylėti gyvenimą ir visus
jame esančius žmones. Antra vertus, kūrinys atspindi ir nepastovumo,
vartotojiško visuomenės požiūrio į meilę ironiją, nes vieną meilės
objektą nuslūgus susižavėjimui keičia kitas objektas ir šiuo objektu
gali tapti bet kas.
AVaspo – Aš jus visus:
„AVaspo“ nuolat ieško naujų, netikėtų kalbėjimo bei reprezentacijos
formų. Alternatyvios muzikos apdovanojimuose „T.Ė.T.Ė“ grupės veikla
buvo įvertinta geriausios eksperimentinės muzikos grupės
apdovanojimu.
AVaspo miksas muzikos ir meno žurnale “Secret
Thirteen”
2013-12-05, 20:51
6-tojo AVaspo gimtadienio proga dovanojame Jums specialiai muzikos
ir meno žurnalui „Secret Thirteen“ parinktą miksą. Apie tai, kas mus supa ir įkvepia kasdien.
Pateikiamame mikse atsispiriama ne tik nuo muzikinių sąskambių, bet
ir tekstinių turinių bei faktūrų. Kompozicija suvokiama kaip
sakinys, sudarytas iš pagrindinių ir papildomų jo dalių, kablelių,
jungtukų ir skyrybos ženklų. Todėl nevengiama pauzių, emocinio
bangavimo, viena kita sekančių prieštarų arba netikėtų papildymų.
Kūrinys suvokiamas kaip burnoje užstrigusio žodžio metafora. Kaip
griūvančio daugiakalbio Babilono stigmos, prieš pat užsiveriant
dovanojančios mums neįtikėtinas kalbos ir garso patirtis.
Kompoziciją įkvepia visi aplinkui esantys šaltiniai – meno,
vizualių elementų, teksto, triukšmo ir tylos dermės. Mikse apimtas
garso poezijos periodas turtingas konkrečiosios poezijos
pavyzdžiais, spoken word, naujų tekstinių faktūrų paieškomis.
Kviečiame pasivaikščioti po urbanistines tekstų džiungles, žmonių
santykių garsines nuotrupas, atminties ir asociacijų peizažą:
> Klausykite ir parsisiųskite čia <
ŠOKIO, MUZIKOS IR POEZIJOS SPEKTAKLIO „MELANCHOLIJOS BOKŠTAI“
PRISTATYMAS
2013-11-16, 18:06
Lapkričio 14 d. Nacionaliniame Kauno dramos teatre įvyko šokio,
poezijos ir muzikos spektaklio “Melancholijos bokštai”
pristatymas.
Projekto iniciatoriai: Kauno menininkų namai, šokio teatras AIROS,
audiovizualinės poezijos grupė „AVaspo“.
Foto:
Kristina Čyžiūtė
Kauno dramos teatre iškils “Melancholijos bokštai”
2013-11-08, 11:53
Nacionalinio Kauno dramos teatro Didžiojoje scenoje lapkričio 14
d., ketvirtadienį, bus rodomas šokio spektaklis „Melancholijos
bokštai“.
„Melancholijos bokštus“ stato ir griauna šokio, poezijos bei
muzikos junginys. Melancholija tyrinėjama kaip pasąmoninė būsena,
apninkanti netikėčiausiuose gyvenimo momentuose. Kaip
pasikartojantis rūkas, kuris užkloja mintis. Kaip galimybė
išsilaisvinti iš kevalo, kuriame saugu gyventi monotoniškai ir
likti nepastebėtiems.
Choreografė – Aira Naginevičiūtė, dramaturgė – Gabrielė
Labanauskaitė, kompozitorius – Vladas Dieninis, scenografas –
Arūnas Adomaitis, šviesų dailininkas – Vladimiras Šerstabojevas.
Atlikėjai: Goda Laurinavičiūtė, Greta Grinevičiūtė, Gabrielė
Labanauskaitė. Projekto iniciatoriai: Kauno menininkų namai, šokio
teatras „Airos“, audiovizualinės poezijos grupė „Avaspo“.
„Auksinio scenos kryžiaus“ laureatė choreografė ir režisierė A.
Naginevičiūtė jau ne vieną kartą bendradarbiavo su poete ir
dramaturge G. Labanauskaite, kompozitoriumi V. Dieniniu ir
scenografu A. Adomaičiu. Šį kartą į kūrybinės komandos branduolį
įsiliejo brandūs, talentingi šokio kūrėjai bei audiovizualinės
poezijos grupė „Avaspo“, jau tapusi reiškiniu tarpdisciplininių
menų pasaulyje.
Bendrą viziją turinčių kūrėjų komanda dėlioja judesio, teksto,
garso, vaizdo, scenografijos ir kostiumų elementus į šokio
spektaklio mozaiką.
Bilietus platina „Tiketa” ir Kauno menininkų namų „Mūzų
svetainė“.
Gyvatės klausomasi per atstumą
2013-07-23, 22:47
Gintarė Čiuladaitė, Lietuvos Žinios 2013-07-23
“AVaspo” grupė, susibūrusi 2008 metais,
jungia tris viename: poeziją, muziką ir vaizdą.
Dažniausiai vizualizacijos taikomos per pasirodymus,
tačiau jau pakeliui ir naujasis grupės vaizdo klipas
“Bizonai”.
“AVaspo” pavadinimui, kaip ir šio kolektyvo
kuriamai muzikai ar poezijai, analogo nerasite. Ne
visai tikslus akronimas reiškia audiovizualinės
poezijos gyvatę (AudioVisual Asp of Poetry), bet
interneto paieškos sistemos pasiūlo beveik 37 tūkst.
rezultatų. Pagrindinė gyvatės užkalbėtoja,
dramaturgė Gabrielė Labanauskaitė labiau linkusi
kalbėti apie projektą ir muziką, tad apie kolegę prabyla
gyvenimo draugas ir grupės narys Vladas Dieninis.
Neišbandyta
– Gabriele, organizuoji tarptautinį
audiovizualinės ir eksperimentinės poezijos
festivalį TARP. Per alternatyviosios muzikos
apdovanojimus T.Ė.T.Ė. “AVaspo” gavo
statulėlę už polinkį eksperimentuoti. Ar tą patį
galima pasakyti apie viską, ko imiesi, įskaitant tavo
poeziją ar šio klipo filmavimą?
G.Labanauskaitė (toliau – G. L.): – Ne. Tačiau
simpatizuoju alternatyvai pačia bendriausia prasme
– netinkamiems, neišbandytiems ėjimams. Geriau jau
rasti ką nors nauja ir nebijoti klysti, nei eiti pramintu
taku.
(more…)